Ciasto kruche z jabłkami i kruszonką


Uwielbiam jabłeczniki, a do tego jeszcze kruszonka to już mamy komplet :)

Przepis wzięłam z tej strony: klik i trochę go zmieniłam.

Składniki:

  • 150 g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 2 jajka
  • 100 g masła / margaryny
  • 30 ml oleju
  • 80 g cukru 
Masa jabłkowa
  • 1 kg kwaśnych jabłek
  • 50 g cukru
  • 2 łyżeczki cynamonu
  • 2 łyżki rodzynek
Kruszonka
  • 90 g mąki
  • 100 g masła - mocno schłodzonego
  • 40 g cukru pudru

Wykonanie: Jajka ucieramy w mikserze z cukrem. Dodajemy małymi porcjami przesianą mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, dodajemy następnie olej i roztopiona i wystudzoną margarynę / masło 
Ciasto powinno mieć konsystencję gęstej śmietany. 
Wylewamy nasze ciasto na blaszkę wyłożoną papierem do pieczenia i wyrównujemy je w ramach potrzeby

Jabłka obieramy i kroimy w drobne kawałki. Wrzucamy jabła do garnka i dodajemy trochę wody żeby się nam nie przypaliło. Wsypujemy cukier, rodzynki i cynamon. Smażymy jabłka około 10- 15 minut. Studzimy i wykładamy na ciasto.

Kruszonkę można zrobić na dwa sposoby.
a) zgniatamy ciasto, mrozimy i trzemy na tarce na dużych oczkach
b) wrzucamy składniki do malaksera (masło musi być twarde), miksujemy kilka razy i gotowe ( wybrałam tą opcje z przepisu jaki wzięłam )

Wykładamy kruszonkę na górę ciasta i całe ciasto wkładamy do piekarnika rozgrzanego do 170*C  na około 40 minut. Moja kruszonka 4-5 minut przed końcem została potraktowana termoobiegiem ponieważ lubię jak kruszonka jest nieco chrupiąca.

I oto moje efekty. Ciasto szło w ramach prezentu wyjazdowego więc nie zrobiłam zdjęcia smakowitego kawałka. Ciasto jest dobre więc pewnie zrobię je raz jeszcze i wtedy zrobię zdjęcia :)


Wyniki jutro wieczorem :)

I uwaga niespodzianka... nie wygra jedna osoba, tylko 3 :) !!



Share:

9 komentarze

  1. Ja się pytam jak tu być na diecie, jak serwujesz takie pyszności ;D

    OdpowiedzUsuń
  2. Zapraszam na konkurs :)
    http://apetyczna-babeczka.blogspot.com/2014/02/konkurs-walentynkowy-z-nagrodami.html
    Pozdrawiam cieplutko - Aga

    OdpowiedzUsuń
  3. Mmm, ale pysznościami nas tu kusisz ;D

    OdpowiedzUsuń
  4. o dzięki, jabłka właśnie leżą i czekają. Miałam piec dzisiaj, ale nie miałam pomysłu, i odłożyłam na jutro. I proszę mam "gotowca" :-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Też kocham jabłeczniki więć rozumiem Twoją miłość:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Moje ulubione ciasto-jabłecznik "kocham" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda pysznie :).
    No czekam na wyniki z niecierpliwością:)

    OdpowiedzUsuń
  8. mmm, az się głodna zrobiłam ;)
    http://www.vaguue.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuje za komentarz :)